30 Вересень, 2023

VІІI Міжнародна науково-практична інтернет-конференція

  • Основними вимогами до використання мультимедійних технологій (презентацій, відеофрагментів, навчальних ігор тощо) у процесі вивчення природничої ОГ є наявність важливого дослідницького питання (наприклад, виявлення, відкриття та групування об’єктів для спостереження), самостійна діяльність учнів (індивідуальна, парна, групова) та презентація результатів дослідження (доповіді, конкурси, вікторини тощо). Презентації роблять уроки більш наочними, підвищують інтерес до предмета, розвивають розумову активність молодших школярів, навчають грамотній науковій лексиці, розширюють кругозір і залучають до активної дослідницької діяльності. Презентація дозволяє вчителю унікально структурувати навчальний матеріал, виходячи з особливостей конкретного класу, теми та предмета, і побудувати урок таким чином, щоб досягти максимальної освітньої ефективності. Мультимедійна презентація - це поєднання комп’ютерної анімації, графіки, відео, музики та звуку в одному середовищі. Як правило, мультимедійні презентації мають структуру, що дозволяє легко сприймати сюжети, сценарії та інформацію.

  • Інклюзивне навчання визначено одним із пріоритетних напрямів забезпечення рівного доступу дітей до якісної освіти. Інклюзивне навчання являється невід’ємною складовою освітньої реформи в Україні, світовою тенденцією, яка віддзеркалює цивілізаційний рівень суспільства різних держав. У рамках державнοї пοлітики щοдο забезпечення οсвітніх пοтреб, ствοрення всебічнοї підтримки дітям з οсοбливими οсвітніми пοтребами на разі актуальним є забезпечення та впрοвадження єврοпейських ціннοстей і принципів в οрганізації інклюзивнοгο οсвітньοгο середοвища закдадів освіти.

  • Активний розвиток інклюзивної освіти, все більше зростання кількості осіб з особливими освітніми потребами у закладах освіти, обумовлюють потребу постійного оновлення та удосконалення форм та технологій навчання, забезпечення фахового супроводу навчання, а також адаптації засобів навчання. Зміщення орієнтирів національної системи освіти з банального отримання, ба навіть відтворення, знань до формування специфічних індивідуальних компетентностей здобувачів освіти, що ґрунтуються на соціальних потребах і цінностях, наштовхують на індивідуалізацію освітнього процесу та побудову індивідуальної освітньої траєкторії.

  • Основне завдання навчання математики в школі – міцне і усвідомлене оволодіння учнями системою математичних знань і умінь, необхідних у повсякденному житті. Однією з головних завдань вчителя є організація пізнавальної діяльності таким чином, щоб у учнів сформувалися потреби в здійсненні творчого перетворення навчального матеріалу з метою оволодіння новим знанням. Працювати над активізацією пізнавальної діяльності – це, значить, формувати позитивне ставлення школярів до навчальної діяльності, розвивати їх прагнення до глибшого пізнання предметів, що вивчаються.

  • Формування творчого мислення у підростаючого покоління є надзвичайно актуальною проблемою, особливо в сучасних умовах, коли нашій країні потрібні люди, які здатні приймати нестандартні рішення і творчо мислити. Основна мета початкової школи – формувати повноцінну, інтелектуально розвинену та духовно багату особистість. Саме тому, так важливо розвивати в учнів здатність до критичного аналізу та об’єктивного оцінювання різних явищ і фактів, оригінального розв’язання проблем.

  • На сучасному етапі розвитку інформаційного суспільства використання учителем мультимедійних технологій на уроках в початковій школі, з метою активізації пізнавальних інтересів суб’єктів навчання, стало вже майже звичним явищем. Мультимедійні засоби, такі як відеоуроки, анімації, презентації, ігри та інтерактивні завдання, здатні збудити цікавість і зацікавленість учнів. Вони роблять навчання більш захопливим та веселим, що сприяє підвищенню мотивації до вивчення предметів.

  • Метою cучаcноï освіти є загальнокультурний, особистісний і пізнавальний розвиток учнів, що забезпечує таку ключову компетенцію, як уміння вчитися. Одним іѕ найважливіших завдань навчання учнів у новій українській школі є створення умов для формування універсальних навчальних дій, що забезпечує на6уття умінь навчатися, розвиток здатностей до саморозвитку та cамовдоcконалення.

  • Серед основних стратегічних цілей розвитку інформаційного суспільства в Україні є забезпечення комп’ютерної та інформаційної грамотності населення шляхом створення системи освіти, орієнтованої на використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у формуванні всебічно розвиненої особистості.

  • Проблема створення інклюзивного освітнього середовища є однією з актуальних у сучасній педагогіці та психології інклюзивної освіти. До вивчення проблем, пов'язаних із формуванням педагогічних та психологічних умов створення ефективної інклюзивної освітньої середовища, звертається дедалі більше дослідників. Законодавчо оформляється нормативно-правова база, необхідна для успішного функціонування інклюзивної освіти. Однак у освітніх організаціях виникають психолого-педагогічні проблеми, пов'язані зі створенням умов комфортного перебування та навчання людей з обмеженими можливостями здоров'я.

  • Сучасне суспільство переживає вибуховий розвиток знань, ідей, технологій, кардинальні зміни в яких відбуваються протягом життя людини. В цих умовах метою Нової української школи є виховання цілісної, всебічно розвиненої особистості, здатної до критичного мислення, новаторства, розвитку та запровадження сучасних технологій, навчання впродовж життя, патріота з активною громадською позицією, відповідними морально-етичними принципами.

  • Постійне вдосконалення навчальних планів, їх пристосування до вимог професійної діяльності – об′єктивний процес удосконалення системи освіти у вищій школі. Найважливішим це є при підготовці фахівців творчих професій, адже ця галузь педагогіки значною мірою являє собою комплекс своєрідних авторських шкіл.

  • Використання електронно-освітніх ресурсів (ЕОР) у початкових класах є актуальним та перспективним напрямком сучасної освіти. ЕОР включає в себе різноманітні комп'ютерні програми, мультимедійні матеріали, інтерактивні веб-сайти, електронні підручники та інші цифрові ресурси, які можуть бути використані для підтримки навчання та розвитку учнів.

  • Одним із шляхів модернізації системи освіти в Україні є впровадження освітніх технологій та педагогічних методів у освітній процес загальноосвітньої школи. Інновації - нові форми організації та управління, нові типи технологій, що охоплюють різні сфери життя людини.

  • Постановка проблеми. Соціально-економічні зміни, реформування системи освіти на гуманістичних та демократичних засадах, перехід із предметного на особистісно-орієнтоване навчання створюють умови для саморозвитку, самореалізації особистості у навчальному процесі, результативність якого неможлива без детального аналізу процесу професійної підготовки майбутніх учителів і пошуку шляхів її подальшого вдосконалення.

  • Анотація. Сьогодні Українська держава та її громадяни стають безпосередніми учасниками процесів, які мають надзвичайно велике значення для подальшого визначення, першою чергою, своєї долі, долі країн Європи, подальшого світового порядку на планеті. В сучасних важких і болісних ситуаціях викликів та загроз і водночас великих перспектив розвитку, кардинальних змін у політиці, економіці, соціальній сфері пріоритетним завданням є визначення нової стратегії виховання як багатокомпонентної та багатовекторної системи, яка великою мірою формує майбутній розвиток Української держави.

  • ТЕХНОЛОГІЯ ГЕОКЕШИНГУ В СУЧАСНІЙ ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

      Наталія Винницька, Анна Блистів (Дрогобич, Україна) |    Завантажити статтю |  Link

    Сучасна освіта спрямована не лише на те, щоб забезпечити учня фіксованим набором знань, у тому числі ІКТ-компетентності, а й на розвиток у нього вміння та бажання вчитися впродовж життя, працювати в команді та вміння само змінюватися, саморозвиток на основі рефлексивної самоорганізації [4] через діяльнісний підхід і між предметні зв'язки.

  • У світі, що динамічно змінюється, постійно вдосконалюються та ускладнюються технологій, інформатизація освітньої галузі має велике значення. Суспільство відчуває потребу у підвищенні якості освіти та використанні сучасних технологій у закладах освіти. Нові підходи до виховання вимагають і використання зовсім інших, найбільш ефективних педагогічних технологій у навчанні дітей. Активне використання дистанційних технологій підвищує ефективність уроків, робить процес навчання більш емоційно насиченим, а також дає змогу охопити максимально можливу кількість учнів, у тому числі тих, які з ряду причин не відвідують навчальні заклади.

  • ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ НА УРОЦІ ІНФОРМАТИКИ У ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

      Наталія Винницька, Андріана Заневич (Дрогобич, Україна) |    Завантажити статтю |  Link

    Сучасний освітній процес немислимий без пошуку нових, більш ефективних технологій, які сприяють розвитку творчих здібностей учнів, формуванню навичок саморозвитку та самоосвіти. Цим вимогам краще відповідає проектна діяльність у навчальному процесі.

  • Сьогодні туристична діяльність у світі визнається як стратегічно важлива та пріоритетна галузь, що дає величезні можливості для розвитку інноваційної діяльності у цій області. Адже інновації – це зростання конкурентоспроможності, як у всіх галузях господарства, так і в туризмі. Сфера туризму впливає на будь-який континент, державу чи місто, а туризм – це міжгалузева сфера економіки, яка охоплює не тільки засоби розміщення, а й транспорт, зв’язок та багато іншого. В умовах успішного розвитку, туризм надає такі переваги, з якими пов’язане його значення для економіки різних країн в окремих випадках. Успішний розвиток тієї чи іншої сфери економіки в багатьох випадках залежить від періодичного виникнення нових інноваційних процесів, які вимагають не тільки участі економічних наук та техніко-технологічної сфери, але й тісно пов’язаних з соціальними перетвореннями.

  • У цій статті опишемо шляхи підготовки молодших школярів до участі в олімпіадах з інформатики. Розглянуто також можливості формування комунікативних навичок у молодших школярів на уроках інформатики. На думку ряду вчених, у молодшому шкільному віці учні проходять інтенсивний процес розвитку навчальної діяльності як провідної. Оволодіння узагальненими способами дій відкриває великі можливості для розвитку таких основ самооцінки, як орієнтація на предмет діяльності та способи його перетворення.

  • Навчання роботі з графічними редакторами є однією з основних тем у навчанні інформаційно-комп’ютерних технологій. Саме до цієї теми проявляється інтерес учнів, що сприяє не тільки формуванню практичних навичок редагування зображень, а й прояву творчих здібностей учнів. Tux Paint – це спеціальна програма малювання, призначена для дітей віком 3-12 років. Містить велику кількість інструментів для малювання, звук, помічник – все, що потрібно дітям для швидкого розуміння функціоналу. Включення цієї програми в заняття з комп’ютерної графіки з дітьми молодшого шкільного віку дає змогу в доступній формі ознайомити учня з основними засобами графічних редакторів, підвищує загальну комп’ютерну грамотність молодшого школяра та сприяє розвитку його творчі здібності.

  • Навчальна діяльність є пізнавальною, оскільки спрямована на зміну особистого досвіду учнів. Це один з основних видів діяльності людини, спрямований на саморозвиток, під час якого засвоюється зміст навчальних предметів, а також способи, уміння і навички, необхідні для освіти учня. Пізнавальна діяльність включає процеси мислення, уваги, пам’яті та волі і завжди виявляє ставлення людини до навколишніх явищ.

  • Компетентнісний підхід у початковій освіті

      Юлія Щур, Вікторія Гупало (Дрогобич, Україна) |    Завантажити статтю |  Link

    В умовах інноваційних змін у розвитку сучасної освіти суспільство потребує креативних та активних громадян, які здатні приймати рішення у власному житті. Сучасна філософія освіти спрямовує освітній процес на формування духовного світу особистості, утвердження загальнолюдських цінностей та розвиток творчих, активних і талановитих громадян, здатних до життєвого самовизначення. Вона спрямовує освітній процес на формування духовного світу особистості, утвердження загальнолюдських цінностей, розвиток потенціалу та здібностей учня.

  • У Державній національній програмі «Освіта» (Україна ХХІ ст.) одним із стратегічних завдань є створення умов для формування творчої особистості громадянина, реалізації та самореалізації його природних здібностей і можливостей в освітньому процесі. Це націлює на пошук нових шляхів і засобів, що забезпечуватимуть розвиток творчого потенціалу особистості, внутрішніх можливостей учнів, їхніх потреб, інтересів, розпочинаючи з початкової школи.