30–31 мая, 2015

ХІV Международная научно-практическая интернет-конференция

  • O`QUVCHILARDA KASBIY QIZIQISHLARNI SHAKLLANTIRISH

      Gulchehra Karimova (Namangan, Uzbekistan) |    Скачать статью |  Link

    Mamlakatimizning, qolaversa shahrimizning ijtimoiy-iqtisodiy ravnaqi bugungi kunda maktabimiz o’quvchilari orasida olib borilayotgan kasb-hunarga yo’naltirish ishlarining natijasi samarasiga ko’p jihatdan bog’liq. Ongli ravishda, to’g’ri tanlangan kasb kasbiy yo’nalish shaxsning kasbiy o’sishida katta yutuqlarga yetishishiga yordam bersa, o’z ishining ustalari mamlakat iqtisodiyotini rivojlantirshga o’zlarining salmoqli hissalarini qo’shadilar. Ijtimoiy jihatdan esa ongli ravishda kasb tanlash natijasida mamlakatda tinchlik, barqarorlik, aholining aksariyat va o’z kasbiga bo’lgan muhabbati natijasida jamiyadagi salbiy holatlarning oldi olingan bo’ladi.

  • Bugun biz tarixiy bir davrda - xalqimiz o‘z oldiga ezgu va ulug‘ maqsadlar qo‘yib, tinch-osoyishta hayot kechirayotgan, avvalambor o‘z kuch va imkoniyatlariga tayanib, demokratik davlat va fuqarolik jamiyati qurish yo‘lida ulkan natijalarni qo‘lga kiritayotgan bir zamonda yashamoqdamiz. Biz o‘z taqdirimizni o‘z qo‘limizga olib, azaliy qadriyatlarimizga suyanib, shu bilan birga, taraqqiy topgan davlatlar tajribasini hisobga olgan holda, mana shunday olijanob intilishlar bilan yashayotganimiz, xalqimiz asrlar davomida orziqib kutgan ozod, erkin va farovon hayotni barpo etayotganimiz, bu yo‘lda erishayotgan yutuqlarimizni xalqaro hamjamiyat tan olgani - bunday imkoniyatlarning barchasini aynan mustaqillik berganini bugun hammamiz chuqur anglaymiz.

  • THE USE OF MULTIMEDIA TECHNOLOGIES IN THE CLASSROOM

      Aknur Nurgazinova, Ademi Tanabayeva (Taldykorgan, Kazakhstan) |    Скачать статью |  Link

    Multimedia is the presentation of objects and processes in not a traditional text description, but using photos, video, graphics, animation, sound, i.e. in all the forms known today. Here we have two major advantages – qualitative and quantitative. New opportunities are obvious, if we compare the verbal descriptions with direct visual representation. Quantitative benefits are expressed in the fact that the media environment contains much higher information density. Indeed, one page of text contains about 2 Kbytes of information. The teacher pronounces the text in about 1-2 minutes. In the same minute full-screen video brings about 1.2 GB of information. That's why "better to see once than a million times to hear". This technology can be considered as explanatory and illustrative method of teaching, the main purpose of which is to organize the students mastering information through the message of the training material and ensure its successful perception that is enhanced when you connect visual memory. It is known that most people remember the 5% and heard 20% what they have seen. Simultaneous use of audio and video increases the memorability of up to 40-50%. Multimedia programs present information in different forms and thus make the learning process more effective. Save time necessary for learning specific material in average is 30%, and the acquired knowledge is stored in memory much longer.

  • ВИКОРИСТАННЯ MS EXCEL ПРИ ВИВЧЕННІ МАТЕМАТИКИ

      Роман Бобовський ( Переяслав-Хмельницький, Україна) |    Скачать статью |  Link

    Комп’ютер проникає у всі сфери життя суспільства і сьогодні вже неможливо уявити сучасну освіту без його використання. Все частіше вчителі використовують комп’ютери на уроках фізики, хімії, біології, математики і т.д. Використання комп’ютера в процесі навчання математики доцільно розглядати одночасно і як один із шляхів формування комп’ютерно-інформаційної компетентності учнів, і як засіб інтенсифікації навчального процесу, підвищення його ефективності та якості. Застосування комп'ютерної техніки на уроках дозволяє зробити урок нетрадиційним, яскравим, насиченим, наповнюючи його зміст знаннями з інших наочних областей, що перетворюють математику з об'єкту вивчення в засіб отримання нових знань.

  • В даний час школа потребує такої організації своєї діяльності, яка забезпечила б розвиток індивідуальних здібностей і творчого ставлення до життя кожного учня, впровадження різних інноваційних навчальних програм, реалізацію принципу гуманного підходу до дітей. Школа надзвичайно зацікавлена ​​у знанні про особливості психічного розвитку кожної конкретної дитини.

  • Соңғы жылдары Республикамыздағы білім беру жүйесінде демократияландыру мен ізгілендірудің стратегиялық бағыттары қалыптаса бастады. Осының нәтижесінде оқушылардың оқу іс-әрекетін бағалаудың жаңа критерийлері пайда болды. Бұл үрдіс оқу жоспарлары мен бағдарламаларының әр алуандылығын көздейтін жаңа білім беру жағдайында жүзеге асырылуда.

  • Комунікативна спрямованість у навчанні іноземної мови реалізується шляхом максимального залучення в навчальний процес цілісних комунікативних актів, які відображають реальну взаємодію комунікантів, в ході якої студенти навчаються встановлювати або, якщо це необхідно, відновлювати взаєморозуміння і обмінюватися важливою інформацією.

  • Оилада тарбияланаётган болаларнинг касбга мойиллигини камол топтириш самарадорлигини таъминлашда уларни касблар ҳақидаги тасаввурларини шакллантириш муҳим аҳамият касб этади. Шу нуқтаи назардан болаларда касблар ҳақидаги тасаввурларини шакллантириш йўлларини аниқлаш борасида қуйидаги тадқиқот ишлари амалга оширилди.

  • На современном этапе развития специальной педагогики наблюдается значительный прогресс в разработке и практическом применении новых методов обучения детей с отставанием умственного развития. Интеграционные процессы, происходящие в сфере образования, способствовали активному включению в систему специального образования детей со сложными нарушениями в развитии. Среди указанной категории детей особое место занимают дети с синдромом Дауна, количество которых с каждым годом неуклонно растет. В связи с этим одной из задач специальной педагогики является совершенствование эффективности педагогического воздействия на детей с синдромом Дауна с целью оптимального развития их потенциальных возможностей, подготовки к самостоятельной жизни и включения в социальную среду полноправными членами общества.

  • Ел президенті Н.Назарбаевтың Қазақстан халқына арналған Жолдауында “Біздің болашақтағы жоғары технологиялық және ғылыми қарымды өндірістері үшін кадрлар қорын жасақтауымыз қажет,” - деген сөздері бар. Демек, оқушылардың ғылыми зерттеу жұмыстарына қызығуын қалыптастыру, шығармашылық қабілетін дамыту, қазіргі техниканы тиімді пайдалану мәдениетіне тәрбиелеу – мектептің басты бағыттарының бірі.

  • Сындарлылық теориясына негізделген оқыту

      Н.Ж. Жанатбекова (Талдықорған қ., Қазақстан) |    Скачать статью |  Link

    ХХІ ғ. – жаңа экономикалық, инновациялық ғасыр. Экономиканың, ғылым мен мәдениеттің түрлі салалары үшін білімді, біліктілігін жетілдіретін мамандар дайындап шығу еліміздің әрбір жоғары оқу орындарының алдыға қойған мақсаты десек те болады. Осынау бір мақсат немесе алдыға қойған миссия біздің І.Жансүгіров атындағы Жетісу мемлекеттік университетінде де қойылған. «І. Жансүгіров атындағы Жетісу мемлекеттік университетінің 2010-2015 жылы аралығындығы миссиясы:Алматы облысы және Қазақстан Республикасының білім, экономика, құқық, мәдениет және өнер салаларының дамуы үшін сұранысқа ие, Болон декларациясы қағидаларына сәйкес жаңа көзқарастағы кәсіби мамандарды даярлау». Яғни, университетіміз әртүрлі салада дамыған, заман талабына сай, сұранысқа ие мамандар даярлауды мақсат етіп отыр.

  • ИНФОРМАТИКА ПӘНІН ОҚЫТУДА ДИДАКТИКАЛЫҚ КОМПЬЮТЕРЛІК ОЙЫНДАРДЫ ҚОЛДАНУ

      Н.Ж. Жанатбекова, С.С Қабдрахым (Талдықорған қ., Қазақстан) |    Скачать статью |  Link

    Заманауи ғылымның күн санап қарқынды дамуы оқыту жүйесінде қолданылатын талаптарға жаңаша көзқарас пен білім беру үдерісін үнемі толықтыруды талап етеді. Информатика пәнін оқытуда оқушылармен жұмыс істеуде кездесетін басты мәселелердің бірі бастауыш сыныпта ойындық оқыту түрін басым қолдана отырып білім алған оқушылар біртіндеп ғылыми білім алу түріне көшетінінде болып табылады. Ойындық әрекеттен оқыту әрекетіне жайлап көшудің бірден-бір жолы дидактикалық ойындарды оқытуда пайдалану[2, 45 б].

  • Непрерывное профессиональное развитие или повышение квалификации является непременным условием успешной врачебной деятельности. Современное медицинское образование состоит из двух последовательных этапов: базового (додипломного) и последипломного медицинского образования. Основная цель последипломного образования - сохранение на должном уровне, пересмотр, углубление и расширение знаний и навыков. Медицинское последипломное образование характеризуется особыми отношениями участников образовательного процесса, здесь важна высокая степень ответственности, сильная мотивация к совершенствованию своих знаний и умений [7, с.200].

  • Загальновідомо, що принцип навчання через розв'язування задач є очевидним наслідком самої природи математики. Розв'язування задач – найефективніша форма не тільки для розвитку математичної діяльності учнів, а й для засвоєння знань, навичок, методів і застосувань математики. Недаремно багато відомих учених наголошували i наголошують на тому, що в математиці задачі відіграють чи не найважливішу роль. Ідея навчати учнів математики через розв'язування задач не втратила свого значення і тепер. Однак, тенденція зниження зацікавленості учнів до навчання, яка спостерігається останнім часом, ставить перед шкільним учителем серйозні проблеми.

  • ТАЪЛИМ – АМАЛИЁТ БИЛАН КУЧЛИ

      Бахром Қурбонов, Гуллола Қурбонова (Гулистан, Узбекистан) |    Скачать статью |  Link

    Мамлакатимизда таълим тизимини такомиллаштиришга қаратилган ислоҳатларда таълим-фан-ишлаб чиқариш интеграцияси тез-тез тилга олинади. Таълимнинг ҳозирги замон фан-техника тараққиёти, бозор иқтисодиёти ва ишлаб-чиқариш билан узвий ҳамкорликда ривожланиши зарурлиги “Кадрлар тайёрлаш Миллий дастури”да ҳам белгиловчи ғоялардан биридир.

  • ИНТЕГРАТИВ- ПЕДАГОГИК ФАОЛИЯТИНИНГ АМАЛГА ОШИРИЛИШИ

      Гуллола Қурбонова (Гулистан, Узбекистан) |    Скачать статью |  Link

    Педагогик интеграциянинг инфатузилмасини яратиш, аввало педагогик амалиёт ваназарияси соҳасидаги интегратив фактларни тўплашни назарда тутади. Ҳозирги замон таълим амалиёти таълим мазмуни, предмедлар мазмунини интегрциялаш, интегратив шакл ва технологияларнинг пойдо бўлишига тегишли интегратив–педагогик характердаги кўплабфактларини тўплаган. Ўзининг идрок этиши ва умумлаштириш талаб қиладиган қимматли интегратив – педагогик тажрибалар вужудга келган. Педагогик интеграциянинг шахс психологик шароити биринчидан, интегратив –педагогик фаолиятни амалга оширишга мотивацион йўналтирилганликни; иккинчидан, ноанъанавий, ноилмий, номаданий, (номентал ва шу каби) қоидалар ва ҳодисаларини бағрикенглик билан идрок этишга таёрликни; учинчидан, фикрлашнинг инткгратив усуллари шаклланганлиги, интегратив фикрлаш қобилятини ишлаб чиқиши ифодалайди, булар сирасига умумлаштира билиш, синтезлаш, қиёслаш, ўхшашликлар асосида хулосалар чиқаришни, тўртинчидан, шунчаки ўзаро ҳаракат эмас, балки “бирга”, “қўшиб”ишлаш малакасига эга бўлишини ғам киритиш мумкин.

  • Постановка проблеми у загальному вигляді. Проблема підготовки педагогічних кадрів для закладів дошкільної освіти завжди перебувала у центрі уваги. На сучасному етапі розвитку суспільства України висуваються нові вимоги до системи підготовки фахівців, які будуть працювати з дітьми дошкільного віку. Саме тому реалізація сучасних завдань дошкільної освіти залежить від рівня підготовки майбутніх педагогів. Вища педагогічна освіта спрямована на забезпечення фундаментальної наукової, загальнокультурної, професійної підготовки фахівців, які мають визначати темпи й рівень науково-освітнього, соціально-культурного та економічного прогресу; на формування інтелектуального потенціалу нації та всебічний розвиток особистості як найвищої цінності суспільства.

  • Досвід організації волонтерської діяльності у Всеукраїнському громадському центрі «Волонтер» засвідчив, що волонтерський рух є чинником розвитку соціальної активності при реалізації наступних умов: використання особистісно-орієнтованих технологій розвитку соціальної активності; вільний вибір волонтерами видів і форм соціально значущої діяльності;  підтримка переходу процесу розвитку соціальної активності в режим саморозвитку за рахунок актуалізації мотиваційної сфери волонтерів та їх виходу в рефлексивну позицію. Моніторинг організації волонтерських груп, проведений автором у 2012-2014 рр., спонукав до висновку, що наразі лишається актуальним питання розвитку соціальної активності та створення умов для зростання волонтерів в громадських організаціях. Результати опитування показали, що 87% громадських організацій не мають відповідних програм зростання волонтерів, які працюють тривалу кількість часу [2].

  • МУАММОЛИ ВАЗИЯТ ЯРАТИШ УСУЛЛАРИ

      Гулчехра Мамажанова, Гулчехра Каримова (Наманган, Узбекистан) |    Скачать статью |  Link

    Ўқитиш санъатдир, санъат бўлганда ҳам мураккаб, нозик кўп қиррали ва ўзига хос санъатдир, чунки ўқитиш жараёни икки фаолият – ўқитувчи ва ўқувчи фаолиятини ўз ичига олади. Ўқитувчининг фаолияти таълим жараёнини ташқи томонини ташкил қилади, чунки у ўқитади, таълим беради. Ўқувчи фаолияти икки жараённи ташкил этади, чунки у ўқитувчи берган билимни уқиб, тушуниб олади. Бола дарс жараёнида янги нарсаларни моддий оламни билиб олади.

  • The article deals with e-learning and challenges that it faces. Several approaches to e-learning and their definitions have been considered. The challenges classified by scientists have been applied and analyzed from the perspective of e-learning in teachers’ training in Germany.  The main are students’ supports, flexibility, teaching and learning activities, access, localization and attitudes. It is also discussed to what extent each of them influences e-learning and what are positive or negative achievements of Germany in this sphere.

  • Самой высокой ценностью из всех видов образования обладает общее образование. Получая образование, человек готовит себя не к какой-то конкретной узкой сфере деятельности, а к жизни. И поскольку жизнь сегодня особенно динамична и изменчива, то, только обладая широким кругозором, человек может успешно ориентироваться во всех ее нюансах. На смену узкоспециализированному профессионализму приходит проблемно-ориентированный профессионализм, профессионализм с универсальной фундаментальной подготовкой, обеспечивающей высокий потенциал самообучения, переквалификации, смены профессий, без которого невозможна профессиональная адаптация человека в «мире изменений».

  • ФАКУЛЬТАТИВНІ ЗАНЯТТЯ З МАТЕМАТИКИ ТА МЕТОДИКА ЇХ ПРОВЕДЕННЯ

      Віталіна Перевертень (Переяслав-Хмельницький, Україна) |    Скачать статью |  Link

    Найдинамічнішим компонентом диференційованого вивчення математики є факультатив - навчальний курс, зміст якого безпосередньо не пов’язаний із загальнообов’язковим навчальним змістом і який обирають з метою розширення загального кругозору учня, поглиблення і збільшення обсягу його знань та розвитку математичних здібностей. Головна мета факультативних занять з математики - поглибити і розширити знання, підвищити інтерес учнів до предмета, розвинути математичні здібності, викликати у школярів потяг до самостійних занять у галузі математики, виховувати і розвивати їх ініціативність і творчість. Програма факультативних занять з математики повинна мати таку будову, яка б давала змогу вивчати додатковий матеріал синхронно з вивченням основного курсу математики. У окремих випадках опрацювання тем факультативу може відбуватися незалежно від основного курсу програми.

  • Образование является сегодня одним из важнейших факторов устойчивого развития общества, конкурентоспособности и национальной безопасности государства. Социально-экономическая реальность требует от системы профессионального образования специалистов, которые могли бы качественно выполнять профессиональные обязанности. Качество образования становится фундаментальной категорией государственной политики во всем мире, главным ориентиром международной политики в области образования ЮНЕСКО, ООН, Евросоюза. В Болонском процессе, направленном на создание общеевропейской системы высшего образования, проблемы качества высшего образования занимают важнейшее место [3].

  • Богатство словарного запаса человека – это число слов, которые он знает и умеет правильно употреблять. Бедный словарь ограничивает возможности коммуникации, обедняет картину мировосприятия. По объему словарного запаса можно судить, насколько образован человек. Принято считать, что человек должен знать не менее 1500 слов, иначе он не сможет получить необходимое образование, и ему трудно будет участвовать в социальной жизни и в производительном труде.

  • Хорошая речь – это важнейшее условие всестороннего полноценного развития ребенка. Чем богаче и правильнее у ребенка речь, тем легче ему высказать свои мысли, тем шире его возможности в познании окружающей действительности, содержательнее и полноценнее отношения со сверстниками и взрослыми, тем активнее осуществляется его психическое развитие.

  • Заман талабына сай қазіргі кезде барлық білім беру мекемелерінде оқу процесінде мультимедиа құралдарын пайдаланып жүргендері белгілі. Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңында: «Білім беру жүйесінің басты міндеті – ұлттық және азаматтық құндылықтар мен практика жетістіктері негізінде жеке адамды қалыптастыруға және кәсіби шыңдауға бағытталған білім алу үшін қажетті жағдайлар жасау, оқытудың жаңа технологияларын енгізу, білім беруді ақпараттандыру, халықаралық ғаламдық коммуникациялық желіге шығу» делінген.

  • Қaзaқcтaн Pecпубликacының Бiлiм туpaлы Зaңындa: «Бiлiм бepу жүйeciнiң бacты мiндeтi – ұлттық жәнe жaлпы aдaмзaттық құндылықтap, ғылым мeн пpaктикa жeтicтiктepi нeгiзiндe жeкe aдaмды қaлыптacтыpуғa жәнe кәciби шыңдaуғa бaғыттaлғaн бiлiм aлу үшiн қaжeттi жaғдaйлap жacaу; oқытудың жaңa тexнoлoгиялapын eнгiзу, бiлiм бepудi aқпapaттaндыpу, xaлықapaлық ғaлaмдық кoммуникaциялық жeлiлepгe шығу», - дeп бiлiм бepудi жүйeciн oдaн әpi дaмыту мiндeттepi көздeлeдi. Бұл мiндeттepдi шeшу үшiн әpбip бiлiм бepу мeкeмeciндeгi ұжымның, әpбip мұғaлiмнiң күндeлiктi iздeнici apқылы бapлық жaңaлықтap мeн қaйтa құpу, өзгepicтepгe бaтыл жoл aшaтын жaңa пpaктикaғa, жaңa қapым-қaтынacқa өту қaжeттiгi туындaйды.

  • Прежде чем говорить о нравственном воспитании рассмотрим некоторые смежные понятия. Нравственная культура - систематический, интегральный результат всего духовного развития личности. Она характеризуется как уровнем усвоенных моральных ценностей, как и участием человека в их создании. Для того чтобы понять сущность и особенности нравственной культуры, необходимо выяснить такие узловые понятия, как культура, мораль, нравственность.

  • АНАЛІЗ ЗАДАЧНОГО МАТЕРІАЛУЯК НЕВІД’ЄМНА СКЛАДОВА ЕФЕКТИВНОГО НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ

      Ганна Мартинюк, Наталія Пономаренко, Інна Ткаченко (Переяслав-Хмельницький, Україна) |    Скачать статью |  Link

    Перший етап підготовки до уроків будь-якого виду полягає в математичному та дидактичному аналізі як теоретичного, так і задачного матеріалу теми підручника, її методичного та дидактичного супроводу. Аналіз задачного матеріалу потребує значних зусиль, адже потрібно розв’язати всі задачі з теми підручника, виділити основні види задач; встановити відповідність задачного матеріалу теорії;виявити функції кожної задачі;виділити нові для учнів типи задач, приклади та методи їх розв’язання;відібрати опорні (базові) задачі на застосування вивченої теорії;виділити задачі, які допускають кілька способів розв’язання; створити цикли взаємопов'язаних задач;скласти багатоваріантну контрольну роботи з урахуванням рівня розвитку кожного учня. Важливо також цілеспрямовано виділити задачі для поточного повторення, щоб показати учням взаємозв’язки окремих тем шкільного курсу математики та між предметні зв’язки.