30–31 декабря, 2015
Celem niniejszej pracy była próba oceny poziomu koordynacyjnych zdolności motorycznych oraz sprawności ogólnej i sprawności specjalnej, a także poszukiwanie zależności zachodzącymi pomiędzy nimi u młodych piłkarzy nożnych w wieku 14 lat.
Постановка проблеми та її зв'язок з важливими науковими та практичними завданнями. Фізичні і психічні якості є взаємопов’язаними сторонами одного й того процесу психофізичного розвитку. При участі у змаганнях вищого рівня доволі часто вся попередня підготовка зводиться нанівець через такі чинники як «вплив» більш титулованого спортсмена , авторитетних суддів , присутність відомих людей та і глядачів в цілому. З метою удосконалення психофізичного стану і підготовки висококваліфікованого спортсмена до змагань різного рівня в тому числі до головних змагань (Чемпіонати України,Чемпіонати Європи і т.д.) різними науковцями пропонуються різні засоби психофізичної підготовки. Проте можливість гармонійного фізичного і психічного розвитку висококваліфікованих спортсменів засобами Ката (формальних комплексів) Кіокушинкайкарате не розглядалася.
Жизнь человека зависит от состояния здоровья организма и масштабов использования его психофизиологического потенциала. Все стороны человеческой жизни в широком диапазоне социального бытия — производственно-трудовом, социально-экономическом, политическом, семейно-бытовом, духовном, оздоровительном, учебном — в конечном счете определяются уровнем здоровья. Систематическое, соответствующее полу, возрасту и состоянию здоровья, использование физических нагрузок — один из обязательных факторов здорового режима жизни. Физические нагрузки представляют собой сочетание разнообразных двигательных действий, выполняемых в повседневной жизни, а также организованных или самостоятельных занятий физической культурой и спортом, объединенных термином «двигательная активность».
W odniesieniu do procesów nauczania i treningu, umiejętności taktyczne i doskonała znajomość zasad gry w piłkę nożną pełnią ważną rolę w zapewnieniu graczom możliwości wybrania skutecznych rozwiązań podczas ich działań. Zbiorowa forma ruchu i dynamika interakcji zachodzących podczas gry jeszcze w większym stopniu wymuszają na graczach potrzebę odtwarzania wzorów taktycznych wypracowanych przez zespół. Takie taktyczne kompetencje można posiąść i rozwinąć w wyniku szkolenia i treningu w ramach formalnej i funkcjonalnej struktury gry (Holt, Strean, Bengoechea 2002). Tak wprowadzane w szkoleniu piłkarzy są efektywne, ponieważ manipulacja złożonością gry odbywa się celowo z wykorzystaniem wiedzy taktycznej trenerów i analityków (Lee, Ward 2009). Piłka nożna to sport zespołowy, w którym dwie rywalizujące drużyny w wyniku intensywnego współdziałania graczy dążą do uzyskania przewagi nad drugim zespołem. Należy to rozumieć jako wynik dynamicznej interakcji w czasie i przestrzeni, pod względem indywidualnych wymagań stawianych nie tylko zawodnikom, ale także zespołom działającym w otoczeniu graczy zespołu przeciwnego (McGarry 2002).
Халқымыздың тарихи-мәдени мұраларының түрлері сан алуан. Солардың қай-қайсысы да адамға, соның игілігіне қызмет етуге бағытталған. Осындай аса құнды мәдени игіліктердің бірі – ұлттық ойындар. Бүгінгі күнде ойынды халық педагогикасының құрамды бір бөлігі болып, адам баласы жасаған жеті кереметтің қатарына сегізінші етіп ойынның аталыдың негізі бар. Қазақ халқының тарихи көне жырларының, эпостары мен лиро-эпостары және халықтың ұлттық ойындарының, әдет-ғұрып салттарының алуан түрлерін кездестіреміз.
Соғлом турмуш тарзи инсоннинг маданий, жисмоний ривожланиши, меҳнат унумдорлиги ва ижодий фаолиятини оширишни ўз ичига олади. Солом турмуш тарзининг асосий таркибий қисмлари самарали иш фаолияти, шахсий гигиена талабларига қатъиан риоя қилиш, зарарли овқатлардан воз кечиш, белгиланган бир вақтда тўғри овқатланиш, жисмонан ва руҳан чиниқиш, жисмоний тарбия билан мунтазам шуғулланиб туриш. Соғлом турмуш тарзи касалликларнинг олдини олишда асосий таркиблардандир. Соғлом турмуш тарзи маълум миқдорда руҳий ва жисмоний талабларни қониқарли даражада амалга оширишга имкон беради. Кун сайин соғломлаштириш услубининг турлари ошиб бомоқда. Жисмоний машқлар, овқатланиш меъёри, уйқу, ҳаммомдан қойдаланиш ва бошқалар ҳаракат фаолиятини ошириб боради. Ҳамма нарса бир мақсадга, одамлар соғлигини мустаҳкамлашга қаратилиши керак.