30 ноября, 2017
Приоритетом современного образования, гарантирующим его высокое качество и результативность, должно стать обучение, ориентированное на самосовершенствование и самореализацию личности. Поэтому на смену модели «образование-преподавание» пришло «образование-взаимодействие», когда личность ученика становится центром внимания педагога.
One of the basic principles of Finnish education is that all people must have equal access to high-quality education and training. The same opportunities to education should be available to all citizens irrespective of their ethnic origin, age, wealth or where they live.
В ході вивчення взаємин в педагогічному колективі дослідники частіше звертаються або до вчителя, його стилів, позицій, особливостей взаємодії з учнями та колегами, або до взаємин між учнями, але ставленню учнів до вчителів приділяється набагато менше уваги.
В умовах процесу переоцінки цінностей все більшої актуальності набуває гуманна педагогіка, яка шукає нові підходи до творчої особистості учня, його духовного розвитку, духовної культури. Інноваційна гуманна педагогіка, що базується на духовній взаємодії учасників педагогічного процесу, є актуальною й перспективною.
Багатогранність та міждисциплінарність природознавчого матеріалу, необхідність формування відповідального та екологічно виваженого ставлення молодших школярів до довкілля актуалізує для вчителя завдання ‒ підібрати доступну та дієву форму надання знань, умінь та навичок, зразків поведінки, яка б забезпечувала пізнавальну активність дітей та формувала їх природознавчу і екологічну компетентність.
У другій половині ХХ століття гостро постала проблема екологічної кризи. Прийшло усвідомлення того, що ця криза носить антропогенний характер і залежить від потужної перетворювальної діяльності сучасного людства.
Сучасний викладач вищої школи - фахівець високої кваліфікації. Він володіє «інтелектуальним капіталом», достатнім для того, щоб передати його наступному поколінню студентів. Викладач сучасного вузу повинен бути методично підготовлений, щоб успішно реалізувати центральний вид своєї професійної діяльності, передбаченої державними освітніми стандартами нового покоління, - викладання.
Постановка проблеми. Система навчання і погляди на неї постійно розвиваються у всьому світі. Формується цілісний світогляд стосовно стану та перспектив розвитку суспільства в цілому та процесу навчання і працевлаштування випускника, стосовно навичок щодо практичної реалізації проектів, які спрямовані на сталий розвиток територій.
Вагомі реформи, які відбуваються сьогодні у галузі освіти вимагають відповідальної, якісної підготовки вчителя, а в умовах сучасної екологічної ситуації, яка склалася в багатьох регіонах України та на планеті в цілому, стає актуальним включення в структуру професійної підготовки фахівця екологічної складової, яка б дозволила своєчасно знаходити оптимальні (з точки зору мінімального ризику для здоров’я людини і якості навколишнього середовища) вирішення проблемних екологічних ситуацій.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Проблеми ефективності управлінської діяльності в умовах дошкільного закладу освіти розкривається в роботах відомих сучасних науковців, серед яких Т.Махиня, О.Зайченко, Л.Артемова, К.Крутій, Л.Коробович, Л.Даниленко, Н.Софій, Р.Чумичева та ін.
Актуальність пояснюється розвитком суспільства з опорою на загальнолюдські цінності, відкриттям закладів освіти, які забезпечуватимуть рівний доступ усіх учнів, в тому числі й дітей з особливими освітніми потребами. Однак, відсутність досвіду навчання на усіх рівнях освітніх закладів зумовлює розгляд та аналіз західноєвропейської системи освіти.
Кардинальнаперебудовавідносинвсистемі“природа – суспільство – особистість” напочаткуІІІтисячоліттядемонструєнеобхідністьзміниіснуючихстереотипівспоживаннятагосподарськоговикористанняресурсівдовкіллявідповіднодопотребмайбуття.Сьогоднібільшістьвченихвизнає,щолюдивтратилиприйнятні (застосовуваніпротягомминулихтисячоліть)
Популяція Homosapiens досягла останніх біосферних меж і відчуває зворотні удари ‒ нелінійну реакцію на свою експансію, типовий процес заповнення екологічної ніші. Такою нішею цього разу є вся планета. Ми увійшли в “епоху біфуркацій”, породжену інтерференцією багатьох циклічних соціокультурних процесів на хиткій межі самовинищення, екстенсивного розвитку техногенної цивілізації.
У ХХI столітті в умовах швидкого розвитку народонаселення планети і безперервного зростання промислового багато відхідного виробництва взаємодія людини і природи досягла критичного стану, що зумовило необхідність висунення на перший план проблеми підготовки фахівців зі сформованими ціннісними орієнтаціями в екології, здатних до екологічної освіти, виховання та просвіти різних груп населення .
нтеграція України до Європейського та світового освітнього простору викликала необхідність переглянути підходи до навчання студентів, проаналізувати фактори, що гальмують підвищення якості формування життє спроможної особистості.
Актуальність патріотичного виховання зумовлюється процесом формування в Україні єдиної політичної нації, а патріотичне виховання молоді сьогодні є одним з найголовніших пріоритетів гуманітарної політики в Україні, важливою складовою національної безпеки України. Тому проблема готовності студентів до патріотичного виховання в дошкільних навчальних закладах актуальна як ніколи.