31 January, 2017
We all know that knowledge of foreign languages at the present time is necessary in every field of life. We do not know how to achieve it. We lack time, patience and money. If we have a little time to learn the language we feel lost because of the variety of offers on the language learning market. It is worth spending some time to become familiar with different methods - easier to take an appropriate decision. We need to feel we are making little progress - if it does not come soon it brings us to collapse and leaving. Knowledge should in fact be effective.
Methodsofforeignlanguageslearningis a wholelot, mainlybecauseofthediversityofpersonalities, talentsofstudents. Virtuallyeverymethodcorrespondsto a differentmix. Rarelyitcanbebasedsolelyonone, despitethefactthatmanylanguageschoolsofferusto learnoneortheothermethodofensuringthatthisistheidealwaytolearnthelanguage, notknowingourneeds, preferencesorabilities.[1, c.123]
Интеграция Украины в общеевропейский образовательный процесс диктует необходимость реформирования сферы образования, что предусматривает в том числе и внедрение форм и средств обучения не свойственных устоявшейся системе. Одной из таких форм, активно развивающейся в последнее время, является дистанционное образование. Однако ее внедрение ставит перед преподавателями огромное количество вопросов, требующих решения. Одним из таких вопросов является проблема поддержания мотивации учащихся.
Категоріяоцінки – одна з найважливішихсемантичнихкатегоріймови. Вона вивчається в тісномузв'язку з поняттями, “емоція” та “мислення”, щовідносятьсятрадиційно до сферифілософії, психології, логіки. Лінгвіста ж цікавлять оцінки (переважно емоційні) з точки зору їх ідентифікації, категоризації в лексико–семантичній системі мови: відображення в компонентному складі її семантики, розподілу по різних типах лексики, участі у творенні “мовної картини світу” та її семантичної інтерпретації, реального функціонування в мові.