31 октября, 2024
Реформування освіти в Україні сьогодні потребує інших підходів в конструюванні її змісту, а саме – в застосуванні нових шляхів з метою удосконалення активних й інтерактивних методів навчання. На це націлюють державні освітні документи: Закони України «Про освіту» [3], Концепція Нової української школи [4], Державний стандарт базової середньої освіти [1] та низка навчальних програм для закладів загальної середньої освіти ІІ ступеня [6].
У добу козацтва соціальна допомога мала дещо інший характер, ніж у сучасному розумінні цього явища. У козацькій спільноті соціальна підтримка була глибоко інтегрована в структуру військової організації та громади. Головними принципами соціальної допомоги були взаємна підтримка, братерство та колективна відповідальність [ 1, c 46].
Формування гендерної культури та активне її впровадження в різні наукові галузі, такі як педагогіка, психологія, соціологія, філософія, культурологія зумовлено актуальністю проблем, які створюють передумови для аналізу теорії гендера як філософської парадигми, в якій зароджується новий погляд на гендерну культуру.
Напрацювання Василя Олександровича є частиною педагогіки, заслуговують окремої уваги, особливо в сучасних підходах до розробки концепції освіти і виховання в Україні. Зазначимо, що свобода і відповідальність це насамперед філософські категорії, що виражають діалектичну суперечність між діяльністю людини як розумної істоти й об'єктивними законами природи і суспільства, і які по-різному відбиваються на поведінці людини [1].