27–28 February, 2014

ХX Міжнародна науково-практична інтернет-конференція

  • Трансформационный потенциал глобализации в настоящее время стал благородной почвой для размышления в рамках юридической науки. Процессы глобализации в значительной степени затронули уровень национальных правовых систем отдельных государств, равно как и международное право. Проблемы природопользования и охраны окружающей среды трансграничные и требуют решения в глобальном масштабе. Современный этап развития общества диктует необходимость согласованного взаимодействия экономики и окружающей среды в целях обеспечения устойчивого социально-экономического развития. В связи с актуальностью данного вопроса это направление объективно выделилось

  • ШАХСНИНГ ҲУҚУҚИЙ ИЖТИМОИЙЛАШУВИДА ОИЛАНИНГ ЎРНИ

      И.Атамирзаев (Наманган, Узбекистан) |    Download article |  Link

    Мамлакатимизда ижтимоий-иқтисодий ва маънавий-маданий жабҳаларида амалга оширилаётган туб ислохотлар жараёнида оила масаласига эътибор давлат сиёсати даражасига кўтарилди. Албатта, бу бежиз эмас, чунки порлоқ эртамизнинг тамал тошлари оилада қўйилади.Инсон турмушини оиласиз тасаввур этиб бўлмайди, чункн у умри мобайнида оила таъсирини сезиб туради, дастлаб ота-онасининг оиласида, сўнг ўзи қурган оиласида ҳаёт кечиради. Ҳар икки ҳолда ҳам оила инсоннинг шахс сифатида қарор топишига муҳим тарбиявий таъсир кўрсатади. Инсоннинг шахс сифатида ҳаётий хусусиятлари, сўзсиз, оилада шаклланади. Оилада у она тилида сўзлашишни ўрганади. Миллати, халқи урф-одатларини, анъаналарини, умуминсоний қадриятларни ўзлаштиради, дунёқараши, мафкураси шаклланади. Шу сабабли оила жамиятнинг ижтимоий ва маънавий - ахлокий таянчи ҳисобланади.

  • Ҳозирги даврда фан-техника тараққиёти боис инсон ва табиат, атроф-муҳит ва жамият ўртасида экологик номутаносиблик вужудга келмоқда. Буларнинг барчаси экологик маданиятни янада юксалтириш масаласини бугунги куннинг долзарб муаммоси сифатида эътироф этишга муҳим асос бўлиб хизмат қилади. Чунки, тарихий тараққиёт ва глобализация жараёнлари шиддат билан кечаётган бугунги кунда жаҳондаги бошқа мамлакатлар каби Ўзбекистон аҳолисининг ҳам сиёсий ва ҳуқуқий маданият ва онг даражасининг ўсиши кузатилмоқда. Жумладан, ҳозирги кунда долзарблиги жиҳатидан муҳим ижтимоий-сиёсий муаммоларни келтириб чиқараётган экологик муаммолар ечими ҳам мамлакатимиз атроф табиий муҳитини муҳофаза қилиш ва уни келгуси авлодлар учун муносиб тарзда мерос қолдириш нуқтаи назаридан муҳим ҳисобланади. Зеро, Президентимиз таъбири билан айтганда, “бизнинг асосий узоқ муддатли ва стратегик вазифамиз аввалгича қолади – бу демократик давлат, фуқаролик жамияти қуриш жараёнлари ва бозор ислоҳотларини янада чуқурлаштириш, одамлар онгида демократик қадриятларни мустаҳкамлаш йўлидан оғишмай, изчил ва қатъият билан боришдир” [1, с. 50].

  • СУЩНОСТЬ КАТЕГОРИИ «ДОХОДЫ БЮДЖЕТА»

      Елена Дуля (Гродно, Беларусь) |    Download article |  Link

    Для выполнения своих функций государственные органы на всех уровнях управления должны располагать соответствующей финансовой базой. В их целях в каждой стране создается разветвленная сеть бюджетов, обеспечивающая аккумуляцию денежных ресурсов регионов для финансирования социальной сферы, благоустройства каждой административно-территориальной единицы, содержания законодательной власти, аппарата управления и т. д. В процессе формирования доходов и расходов отдельных видов бюджетов, их сбалансирования возникают определенные финансовые взаимоотношения, регламентируемые законодательством. Данные отношения нашли свое отражение в бюджетной системе. Бюджетная система – регулируемая законодательством совокупность республиканского бюджета и местных бюджетов Республики Беларусь, основанная на экономических отношениях и государственном устройстве страны.

  • Ўзбек давлатчилиги тарихига назар солинса, диний бағрикенглик, виждон ва эътиқод эркинлиги асосий принцип ва давлат сиёсати даражасига кўтариб келинганига ишонч ҳосил қиламиз. Масалан, Кушонлар даврида зарб қилинган тангаларнинг бир томонида будда дини – давлат расмий динининг рамзи бўлса, иккинчи томонида бошқа бир диннинг рамзи акс этган. Ислом дини кириб келганда Бухорода турли дин тарафдорлари бўлган: будда, зардуштийлик, насронийлик, моний ва шаманизм каби. Барча дин тарафдорлари бир-бирлари билан аҳил, иноқ яшаганлар.

  • Проводимые в Узбекистане экономические и социальные реформы, повлекли за собой глубокие изменения во всех сферах общества. Особенно значительные перемены произошли в характере трудовых отношений. Как отметил глава нашего государства И.А.Каримов: «Для обеспечения занятости населения, что имеет для нас актуальное значение, в этом году было создано свыше 970 тысяч рабочих мест, из них 60 процентов – в сельской местности, самое важное, трудоустроено более 500 тысяч юношей и девушек – выпускников профессиональных колледжей, и это можно причислить к нашим самым большим достижениям» [1]. Одними из важнейших принципов трудового права, закрепленных в Трудовом кодексе РУз, признаются свобода труда, включая право на труд, который каждый свободно выбирает или на который свободно соглашается, право распоряжаться своими способностями к труду, выбирать профессию и род деятельности. Это касается и несовершеннолетних граждан.

  • Право на життя - фундаментальне і невідчужуване право людини, що випливає із самого факту існування її як живої істоти. Воно закріплене на всіх законодавчих рівнях (міжнародному, регіональному, національному). Але момент виникнення цього права чітко не визначено. Тому цілком слушною є позиція тих науковців, які визнають початком життя 14-й день після запліднення, а ембріон - дитиною. Отже, право на життя виникає з 14-го дня після запліднення. Підставою для обрушування цього положення слугують, по-перше, зміст абзацу 10 преамбули Конвенції про права дитини, де, зокрема, зазначено, що „дитина... потребує спеціальної охорони і піклування як до, так і після народження”; по-друге, ч. 2 ст. 25 Цивільного кодексу України, що забезпечує охорону інтересів „...зачатої, але ще не народженої дитини”; по-третє, рішення Ради Європи з біоетики від 1996 р., яким визнано ембріон людиною на 14-й день після запліднення. Отже, про аборт можна говорити не лише як про операцію штучного переривання вагітності, а й як про злочин (вбивство). Стан дослідження. Трактування понять, пов’язаних з особистими немайновими правами фізичної особи (в тому числі правом людини на життя), висвітлення проблем їх захисту були предметом наукових зацікавлень таких учених, як В.А. Жакенов, Л.О. Красавчикова, М.Н. Малеїна, З.В. Ромовська, В.Л. Суховерхий та ін. Розгляду таких важливих аспектів, як встановлення моменту виникнення права на життя, як гарантії його забезпечення у контексті означеної проблематики присвячено низку публікацій [1, с.3].