30 September, 2025
Останнім часом феномен перфекціонізму перебуває у центрі уваги багатьох як вітчизняних, так і зарубіжних дослідників, які вивчають цей феномен у різних видах професійної діяльності. Контекст вивчення перфекціонізму в спортивній діяльності не є новим, але досить актуалізованим у межах практичної психології. Так, у багатьох дослідженнях вивчення цього феномену межує із вивченням депресивних, тривожних та соматичних розладів, розладів травної поведінки, різноманітних видів залежностей, а також низки особистісних розладів (пограничного, нарцисичного, істеричного, залежного тощо), які зустрічаються у спортсменів, а в межах інших досліджень, як потужний фактор у досягненні спортивних перемог [1, 2, 4].
У сучасній психології наразі приділяється значна увага проблемам сім'ї, сімейним відносинам. Зміни укладу суспільного життя, зміна відносин усередині сім'ї, втрата ідеалів і зразків для наслідування загострюють проблему впливу батьківсько-дитячих відносин у сім'ї на розвиток самосвідомості дітей підліткового віку [4, 5].
Формування в учнів норм загальнолюдської моральності, чіткої особистісної позиції – одне з найважливіших завдань сучасної психології. Особливу складність представляє розв'язання цього завдання в учнів підліткового віку. Труднощі, пов'язані з властивою цьому віку різкою зміною раніше вироблених уявлень про себе і навколишній світ, накладаються на складності перехідного періоду у соціальному розвитку суспільства.