30 ноября, 2021
The relevance of the research of the stated topic is due to the fact that over the past twenty years, some general trends have been observed in all Central Asian countries. Firstly, the ruling elites have begun to form a national media policy, trying to ensure its maximum independence from external influences (Russian, Western, Islamic) and make the media an instrument for promoting national socio-cultural consensus and preserving their power; secondly, the growth of certain segments of the population, especially the younger generation, increases the use of digital media, which are more difficult to control than television and print media.
Сучасне життя людини неможливо уявити без доступу до інтернету. Він значно спростив наше життя і на сьогодні є беззаперечним благом цивілізації. Найактивніша соціальна група, яка легко адаптувалася до нових інформаційних технологій, це підлітки, нове «мультимедійне» покоління, яке формує свої цінності, моделі поведінки та орієнтири у світі інформації. У сучасного підлітка є великі можливості вибору форм дозвілля. Найпопулярнішими серед них є споживання контенту електронних мас-медіа, а саме – соціальних мереж.