30 июня, 2024
Постановка проблеми. Освіта – це єдиний цілеспрямований процес як навчання, так і виховання, що здійснюється в інтересах людини, сім’ї, суспільства й держави. Головним завданням сучасної держави є створення умов для отримання освіти всіма особистостями, їх соціальної реабілітації та отримання можливості бути повноцінним членом суспільства. Зарубіжні країни вже давно мають досвід спільного навчання всіх здобувачів вищої освіти , що дозволяє судити про ефективність такого навчання для соціальної адаптації осіб з обмеженими можливостями здоров’я.
Використання інформаційних технологій є невід’ємною частиною освітнього процесу, адже значна частина учнів нашої країни займаються на дистанційній формі навчання. Кожен учень потребує якісного вивчення предмета. Задача вчителя задовольнити потреби учнів, а саме знайти освітні платформи та програми, за допомогою яких дисципліна буде викладатися на високому рівні й в повному обсязі [1].
Развитие элементарных математических представлений - это исключительно важная часть интеллектуального и личностного развития дошкольника. В соответствии с ГОСО ДО РК дошкольное образовательное учреждение является первой образовательной ступенью и детский сад выполняет важную функцию подготовки детей к школе. И от того, насколько качественно и своевременно будет подготовлен ребенок к школе, во многом зависит успешность его дальнейшего обучения. Математика обладает уникальным развивающим эффектом. «Математика- царица всех наук! Она приводит в порядок ум!». Ее изучение способствует развитию памяти, речи, воображения, эмоций; формирует настойчивость, терпение, творческий потенциал личности.
Аналіз актуальних досліджень. Питання інформаційної безпеки в сфері освіти почали привертати увагу педагогів у другій половині ХХ століття, коли збільшився об’єм та способи постачання інформації до людини, полегшився доступ до різних інформаційних джерел, а також збільшився інтерес до застосування ІКТ в освітньому процесі.
Постановка проблеми у загальному вигляді та її зв'язок з важливими науковими та практичними завданнями. Сьогодення вимагає від системи освіти створення належних умов для розвитку інтелектуальної та духовної особистості, здатної до пошуку та засвоєння нових знань, набуття нових вмінь і навичок, організації освітнього процесу (власного і колективного), зокрема через ефективне керування ресурсами та інформаційними потоками, вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення, вибудовувати свою навчальну траєкторію, оцінювати власні результати навчання. Освіта сьогодні спрямована на соціалізацію особистості, новітні науково- інформаційні технології.
У статті висвітлені питання формування цифрової компетентності учасників освітнього процесу та використання ІКТ на заняттях з спеціальних предметів. Ключові слова: компетентність, інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ), освіта, Інтернет, учасники освітнього процесу, цифрове середовище. Постановка проблеми. Інформаційно-цифрова компетентність стала однією з ключових навичок у сучасному світі. В епоху цифрової революції, вміння працювати з інформацією та технологіями стає необхідним елементом успішного функціонування в різних сферах життя. Освіта в професійних закладах має важливу роль у формуванні цих компетентностей серед здобувачів освіти.