проблема соціалізації особистості у психолого-педагогічній літературі

  Андріана Глуханюк, Наталія Калита (Дрогобич, Україна)  |    Завантажити статтю

Поняття «соціалізація» все частіше використовується як наукова категорія представниками різних наук, включаючи філософію, соціологію, психологію, політологію та педагогіку. Упродовж століть педагогіка вивчала адаптацію індивідів у суспільстві, розробила та закріпила термінологічно-понятійний апарат як основу для всебічного опису процесу соціалізації особистості. Традиційно науковці розглядали соціалізацію як суперечливий процес засвоєння соціальних норм і цінностей, що виражається у формуванні соціально схвалюваних рис особистості через засвоєння колективного досвіду та відтворення цього досвіду шляхом активної участі в суспільно значущій діяльності. Загалом науковці досліджували різні підходи та концепції до вивчення соціалізації, пояснюючи особливості особистості як суб'єкта соціалізації та теоретично обґрунтовуючи педагогічний супровід соціальної адаптації учнів у закладах освіти. Проблема соціалізації учнів початкової школи не знайшла належного висвітлення серед науковців.