Синергетичний підхід в освітньому процесі нової української школи

  Микола Пантюк, Віталія Немеш ( Дрогобич, Україна) |    Завантажити статтю

Розвиток і становлення сучасної шкільної освіти передбачає перегляд класичної педагогічної парадигми, оновлення змісту освіти, зміну освітніх пріоритетів. Традиційна система навчання зорієнтована на навчальний предмет, а не на особистість учня, на репродуктивний характер діяльності, вербальні методи навчання, авторитарний стиль спілкування, жорстку регламентацію навчального процесу. Серед нововведень актуальними стають ідеї синергетики та синергетичного мислення. Оскільки освіта є соціальним механізмом самоорганізації, то закономірним є інтерес до синергетики, до реалізації синергетичного потенціалу сучасної нової української школи.