ВІДЕО ЯК ДИДАКТИЧНИЙ РЕСУРС І СТРАТЕГІЯ У ВИВЧЕННІ/ВИКЛАДАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

  Зоя Гетьман, Ірина Моренець (Київ, Україна) |    Завантажити статтю

З появою інформаційних технологій та їх застосуванням у навчальному процесі виникає потреба у розробці методики використання таких мультимедіа, як зображення (рисунки), презентації, мультфільми, відеоінтерв’ю, відеорепортаж, відеокліп і тому подібне. Сьогодні змінилася методика роботи з відеоматеріалами у зв’язку з широким використанням діджитальних платформ, додатків, набору інструментів, які дозволяють працювати з аудіовізуальними матеріалами. Відеоматеріали не є однорідними з огляду на їх дидактичне використання: навчальне відео, дидактична мета якого попередньо була сформульована, і фахове відео, мета якого носить не тільки дидактичний характер, а й чисто інформативний з певної галузі людської діяльності (йдеться про спеціалізовані портали інтернету). Мета дидактичного відео – сприяти поширенню нових знань та їх засвоєнню, бути мотиватором для студента у отриманні нових знань, завдячуючи поєднанню зображення і звуку, що сприяє активізації різних видів пам’яті (рухова, емоційна, образна, словесно-логічна, які необхідні для психічної активності в різних видах діяльності мовної особистості; довільна – недовільна залежно від мети діяльності; короткострокова, довгострокова і оперативна для збереження знань). Аудіовізуальне мовлення слугую виробленню навичок розуміння природнього потоку мовлення іноземною мовою в унаочнених комунікативних ситуаціях у поєднанні з нормами національно-культурної поведінки мовців, мова яких вивчається як іноземна.