УНІВЕРСИТЕТСЬКЕ ВРЯДУВАННЯ ЯК СТРАТЕГІЧНИЙ НАПРЯМ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

  Леся Червона (Київ, Україна) |    Завантажити статтю

Вже майже тридцять років як Україна здобула незалежність і намагаючись побудувати сильну демократичну державу весь час перебуває у стані трансформаційних змін. Як відомо, такі явища як глобалізація, інформатизація не обходять жодну країну, в тому числі, і нашу, і вимагають певних змін, без яких не можливо сучасній державі займати пристойне місце у світі, а своїм громадянам забезпечити гідний рівень життя. Особливе місце для забезпечення потрібного розвитку в державі належить саме освітній сфері оскільки саме освітня сфера готує фахівців для всіх інших галузей країни і формує світоглядні основи нових поколінь. Отже, освітня сфера (як і всі інші сфери), долаючи внутрішні проблеми, які виникли за рахунок руйнування радянської освітньої системи, намагається водночас потрапити в русло глобальних цивілізаційних змін, що паралельно мають місце у світі. У цьому контексті можна зазначити, що переосмислюючи власний досвід та вивчаючи практику функціонування освітніх систем інших країн світу, Україна прагне вивести власну освітню систему зі стану кризи, що не можливо без пошуку механізмів ефективного університетського врядування [8].