ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ УКРАЇНИ ТА ІДЕНТИФІКАЦІЯ ЇХ РИЗИКІВ

  Лілія Ріщук, Леся Тараєвська (Івано-Франківськ, Україна) |    Завантажити статтю

У сучасному динамічно змінюваному світі заклади вищої освіти (ЗВО) мали б визначати напрям розвитку економіки та суспільного життя держави, бути не тільки носіями теоретичних знань, а й впроваджувати механізми поєднання фундаментальних досліджень (базовий принцип класичного університету) із прикладними розробками, що мають комерційну перспективу. Саме так, сьогодні функціонують університети, які очолюють світовий рейтинг вишів. Google (тепер Aphabets Inc) зародилася у кампусі Стенфорду і несе його культуру у своїх корпоративних цінностях та способах управління. В Університеті Оулу (Фінляндія) вже вивчають і тестують мобільний зв’язок 6G, масштабний комерційний запуск якого очікують лише через 10 років. Базовий принцип стратегічної програми Stanford-2025 – модель Open Loop University, яка передбачає, що можна залишатися студентом університету впродовж довшого часу, працювати не "закінчивши" його і періодично звертатися Alma mater за інтелектуальним підживленням. Такі футурологи, як Кьелл Нордстрем, припускають, що на зміну звичному способу отримання вищої освіти з видачею дипломів прийде модульна система за формулою: 3-5 місячний інтенсив – робота з активним використанням отриманих знань, потім знову навчання і так далі.