Складний сучасний світ вимагає від випускників загальноосвітньої школи умінь самостійно здобувати знання, застосовувати їх для вирішення складних життєвих проблем. Досягти цього можна шляхом удосконалення процесу навчання, уведення новітніх методів і прийомів роботи вчителя з учнями. За останні роки зроблено значні досягнення в галузі впровадження ефективних методів і способів навчання. У цій справі об’єдналися педагоги, психологи й лінгводидакти. За їхніми дослідженнями особистість учня з об’єкта навчання перетворюється на головну фігуру цього процесу – суб’єкт навчальної діяльності. Ефективну систему реалізації означеної проблеми розробив Г. Лозанов, об’єктом дослідження якого стали резервні можливості людини, закладені в неусвідомленій психічній сфері [3]. Ця система спрямована на комплексний розвиток особистості учня: розкриття резервів пам’яті, інтелектуальних можливостей, творчого потенціалу. Тому багаторазове повторення матеріалу в різноманітних формах, групування й подання навчальної теорії у вигляді укрупнених частин (блоків) довели, що немає слабких учнів, що навчання під силу всім [6].
Вивчення програмового матеріалу укрупненими частинами (блоками)
Тетяна Окуневич (Херсон, Україна) | Завантажити статтю