СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ПІДВИЩЕННЯМ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВ – СУБ’ЄКТІВ ЗЕД

  Ірина Онишко (Київ,Україна) |    Завантажити статтю

Процеси глобалізації світової економіки, а також європейський вибір України, призвели до посилення конкуренції як на світовому, так і на внутрішньому ринках. В умовах інтеграції економіки України в європейські та світові економічні структури проблемам конкурентоспроможності вітчизняної продукції приділяється значна увага. У сучасних ринкових умовах міжнародної конкурентної боротьби за ринки збуту управління підвищенням конкурентоспроможності продукції розглядається як один із головних напрямів виходу з кризової ситуації. В економічній літературі поняття конкурентоспроможності розглядається як похідне від понять конкуренції, конкурентної боротьби, конкурентного ринку, серед яких узагальнюючим є поняття конкуренції [2,с.224]. У ринковій економіці конкуренція є визначальною рушійною силою для економічних суб'єктів. Конкуренція – передбачає собою економічний процес взаємодії, взаємозв'язку і боротьби між підприємствами, що виступають на ринку з метою забезпечення кращих можливостей збуту своєї продукції, задоволення різноманітних потреб покупців і одержання найбільшого прибутку. Конкуренція відображає поведінку її окремих суб'єктів на ринку, а також форми, методи, види цієї боротьби. Конкурентоспроможність є функцією конкурентного середовища, а отже, за своїм змістом і критеріями змінюється разом із зміною конкурентного середовища. Це динамічний процес пристосування до умов і вимог ринку. Призупинення його означає втрату конкурентоспроможності.