31 октября, 2023
Қазақстан Республикасы Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігінің ұлттық статистика бюросының деректері бойынша 2020 жылы Қазақстанда 7440 мектеп болған, оның ішінде ауылдық жерлерде – 5265, оның ішінде 2833 шағын жинақталған мектеп. Осылайша, ШЖМ елдегі барлық мектептердің 38 пайызын және барлық ауылдық мектептердің жартысынан көбін (53%) құрайды.
Сегодня создание нового образовательного контента, способствующего новому мышлению молодого поколения, формированию мировоззрения, овладению базами знаний, является одной из актуальных проблем в системе общего образования.
Изучение курса латинского языка преследует чисто профессиональную цель – подготовить терминологически грамотного врача. Изучение слов является одним из важнейших компонентов занятий по латинскому языку. Именно латинская лексика поможет в дальнейшей работе с медицинской терминологией. Помимо медицинской терминологии на занятиях также уделяется внимание латинским афоризмам, знание которых помогает студентам не только усвоить многовековую мудрость, но и лучше запомнить латинские слова.
Виртуалды шындық (VR) және кеңейтілген шындық (AR) - бұл білім беруде қолдануға үлкен әлеуеті бар технологиялар. Олар оқу процесін қызықты, интерактивті және тиімді ете алатын оқытудың жаңа және инновациялық әдістерін жасауға мүмкіндік береді.
Професіоналізм майбутнього фахівця складається з різноманітних компонентів професійної компетентності. Сучасний стан та перспективи розвитку професійної компетентності становлять зараз певну педагогічну проблему, над якою працюють сучасні науковці. Так, саме поняття «професійна компетентність» для встановлення рівня професійної підготовки використовують відносно не так давно і до сьогодні немає єдиного підходу серед науковців до визначення цього поняття.
Сучасні дослідження визначають професійну успішність за допомогою професійних компетентностей.У педагогічній літературі професійні компетентності розглядають як сукупність професійних, особистісних якостей і здібностей, що забезпечують ефективність здійснення професійної діяльності (А.Бєлкін, С. Молчанов, В. Нестеров, М. Харитонова та ін.).
Заманауи білім беру дегеніміз – білім беру үрдісін заман талабына сай жоспарлап, жаңа технологияларды тиімді пайданалып, оқушылардың білім деңгейін жаңа деңгейге көтеру. Ғылыми-педaгoгикaлық сaлaдaғы бiлiм беру ұғымы екi негiзгi aнықтaмaдaн тұрaды: прoцесс және нәтиже. Қaзiргi уaқыттa бiлiм берудiң мaқсaты жеке тұлғaның өзiне ғaнa қaжеттi жеке қaбiлеттерiн дaмыту бoлып тaбылaды, aл бiлiм берудiң мaқсaты тиiстi мемлекеттiк бiлiм беру стaндaрттaрымен aнықтaлғaн мaмaнның мoделiне сәйкестендіруарқылы қaлыптaсқaн бiлiм, дaғды мен iскерлiктер жүйесiн әзiрлеу бoлып тaбылaды. Педaгoгикaлық бiлiм берудiң мaқсaты oсы жүйенi құрaйтын функцияны oрындaйды.
Abstract: This article delves into the pivotal role of professional communication in English within the educational framework of training specialists in restaurant technologies. As the hospitality industry becomes increasingly globalized, effective communication in an international context is crucial for the success of professionals in the field. This paper explores the unique communication challenges faced by future restaurant technology experts and emphasizes the necessity of incorporating English language skills into their academic curriculum. Drawing on scholarly research and expert opinions, the article provides insights into the importance of linguistic proficiency, the impact on customer service, and modern teaching methodologies.
2000 жылдардың ортасында Қазақстандағы әкімшілік реформаның негізі «Good governance» практикаларын бейімдеу және одан әрі енгізу болды. «Good governance» немесе «Тиімді мемлекеттік басқару» ұғымы барлық мемлекеттік ведомстволарды бюрократиялық тетік бөлігі ретінде емес, елдің дамуында түрлі мақсаттарға қол жеткізуге бағытталған жекелеген ұйымдар ретінде қарауды ескереді.
Currently, both in theory and in teaching practice, there is no unambiguous understanding of the term “speech situation”. Most scientists (V.A. Skalkin, G.A. Rubinshtein, K. Gunther, V.D. Arakin, etc.) believe that language is needed in certain situations, so the starting point for learning should be situations. All new words and structures should be presented to students in situations or contexts that make their meaning clear. A.A. Leontiev understands a situation as “a set of speech and non-speech conditions, necessary and sufficient to carry out a speech action according to the plan we have outlined - whether these conditions are specified in the text or created by the teacher in the classroom”.
Розвиток і становлення сучасної шкільної освіти передбачає перегляд класичної педагогічної парадигми, оновлення змісту освіти, зміну освітніх пріоритетів. Традиційна система навчання зорієнтована на навчальний предмет, а не на особистість учня, на репродуктивний характер діяльності, вербальні методи навчання, авторитарний стиль спілкування, жорстку регламентацію навчального процесу. Серед нововведень актуальними стають ідеї синергетики та синергетичного мислення. Оскільки освіта є соціальним механізмом самоорганізації, то закономірним є інтерес до синергетики, до реалізації синергетичного потенціалу сучасної нової української школи.
Модернізація освітньої діяльності вимагає формування у здобувачів освіти цілісної системи універсальних знань, умінь, навичок, а також досвіду самостійної діяльності та особистої відповідальності у рамках краєзнавчих компетенцій, що визначають сучасну якість освіти. Саме через соціальні компетентності, набуті в навчальній діяльності, молодь пізнає свій край, його минуле й сьогодення, і безпосередньої участі в перетворенні, оскільки рідний край – жива, діяльна частка великого світу.
Вопрос формирования и развития речи детей стал одной из главных проблем педагогики. На самом деле формирование детской речи зависит от нескольких факторов, анализ которых позволяет правильно подойти к решению этой проблемы. К таким факторам относятся обстановка в семье и образовательном учреждении, психическое состояние ребенка, его способности, физическое здоровье, активность, морально-эстетические качества. Научно-теоретическое обоснование роли богатых фольклорных образцов в развитии детской речи, а также возможностей духовного и физиологического воздействия ряда жанров в народном устном творчестве считается одним из актуальных вопросов такой науки, как языкознание. , литературоведение, фольклористика, психология и педагогика.
В системе высшего образования РК значительное внимание уделяется созданию необходимых условий для научно-исследовательской деятельности с ориентацией на достижения зарубежного передового опыта. Приоритетной задачей высшего образования является обеспечение конкурентоспособности, присутствия казахстанских вузов числе ведущих вузов мира, осуществляющих студенческие научные исследования и разработки. Это делает исключительно актуальным переход к новому качеству системы научно-исследовательской деятельности студентов университетов.
В основі розвитку людської цивілізації є інформація у вигляді накопичених знань, які передаються від покоління до покоління. Сучасний світ переживає інформаційну революцію та процеси глобалізації, які впливають на всі сфери нашого життя. Ці зміни в інформаційному середовищі вимагають перегляду та модернізації системи освіти, оскільки освіта є ключовим чинником розвитку країни та підготовки майбутніх поколінь до викликів сучасності.
Нині активно відбуваються процеси трансформації особистості студента в особистість фахівця-професіонала, який був би здатний задовольнити нагальні потреби суспільства в тій чи іншій галузі. Професійна підготовка повинна бути достатньою для вирішення особою, що її отримала, конкретних професійних та соціально-виробничих задач на посадах, що відповідають кваліфікації інженер-металург, для легкого адаптування цієї особи до умов діяльності підприємства, установи, організації, закладу, фірми різних форм власності та забезпечувати мінімальний термін адаптування.
У добу складних змін у суспільстві, в умовах воєнного стану ще більшої уваги потребують всі ланки національної системи освіти, і для цього є причини: швидка зміна технологій у різних сферах професійної діяльності людини, інформатизація суспільства призводять до того, що освіта втрачає свій разовий характер і набуває ознак неперервного процесу, все більше стає зорієнтованою на реалізацію всесвітньої доктрини «освіти впродовж всієї професійної кар’єри», «ціложиттєвого навчання»; розвиток української економіки на ринкових засадах викликав безробіття, що є загрозою і для молоді з середньою й вищою освітою; світові процеси глобалізації та інтеграції підвищили міграційні процеси, можливості для професійної мобільності людини, а тому сприяють формуванню нового погляду на освіту [1]. Це все певним чином пов’язано з пізнавальною активністю людини, студента, задіяного в освітньому процесі.
Одним із ключових напрямів освітньої політики в усіх сферах має стати модернізація структури, змісту й організації освіти на засадах компетентнісного підходу, переорієнтація змісту освіти на цілі сталого розвитку. Технічної освіти це стосується у повній мірі [4]. Сучасні роботодавці розраховують на те, що кандидат матиме десятки різноманітних вмінь та навичок. Здатність креативно мислити і управляти часом, навички комунікації, нетворкінгу, керування проектами, командоутворення. Але разом із тим професійну компетентність за спеціальністю ніхто не відміняв.
Розв’язання складних завдань металургійного виробництва обумовлює необхідність підготовки компетентних фахівців, здатних творчо працювати в цій галузі на рівні сучасних вимог. Відповідно актуальним стає пошук інноваційних підходів в освіті, а також теоретичне обґрунтування й практичне забезпечення умов, необхідних для формування інформаційної компетентності майбутніх металургів.
Екологічна компетентність майбутнього металурга щодо ресурсозбереження в галузі й охорони навколишнього середовища сьогодні розглядається як одна з ключових. Багато екологічних проблем мають планетарний характер і створюють загрозу подальшому існуванню життя на Землі. Загострення екологічних проблем в Україні пов'язане з техногенною перевантаженістю її території, негативними екологічними наслідками Чорнобильської катастрофи, оборонної і військової діяльності, застосуванням шкідливих для навколишнього природного середовища та недосконалих технологій, неконтрольованим ввезенням в Україну екологічно небезпечних технологій, речовин і матеріалів, нехтуванням екологічними законами в процесі природокористування, екологічною невихованістю населення [4]
Современные педагогические технологии, в том числе совместное обучение, использование новых информационно-коммуникационных технологий, интернет-ресурсов, помогают реализовать личностно-ориентированный подход к образованию. Они обеспечивают индивидуализацию и дифференциацию обучения с учетом способностей, уровня обучения и интересов учащихся. Современный компьютер в целом является эффективным инструментом оптимизации условий умственного труда.