ЭШИТИШДА НУҚСОНИ БЎЛГАН ЎҚУВЧИЛАРНИ МЕҲНАТГА ЎРГАТИШ ЖАРАЁНИДА БИЛИМ, КЎНИКМА ВА МАЛАКАЛАРНИ ШАКЛЛАНТИРИШНИНГ ИЛМИЙ-НАЗАРИЙ ВА МЕТОДОЛОГИК АСОСЛАРИ

  Зулфия Мамаражабова (Тошкент, Ўзбекистон)  |    Скачать статью

Сурдопедогика тарихига назар ташласак, турли даврларда эшитишда нуқсони бўлган болаларни тадқиқот объекти сифатида ўрганган педагог ва олимлар Ж. Кардано, В. И. Флери, Ж. Итар, С. Спешновлар мурожаат этилган нутқини тушуна оладиган, қисман луғат бойлигига эга бўлган, хатто содда гаплар туза оладиган болалар борлигини, агар нутқ уларга қарата баландлатилган холда айтилса, бундай болалар таълим-тарбиясининг муаммоларини хал этилиши мумкинлигини таъкидлаб ўтган.