Вступ. У складі сучасного тягового електроприводу все більшого поширення знаходить асинхронний тяговий електропривод (АТЕ). Застосування АТЕ пов’язано зі значними їх перевагами у порівнянні з діодними та тиристорними випрямлячами, так як дає можливість реалізації високих, близьких до одиниці, коефіцієнтів потужності, формування вхідного струму близького до синусоїди, забезпечує двосторонній обмін енергією між ЕРС і мережею живлення в режимі тяги та електричного гальмування, що значно підвищує енергоефективність електрорухомого складу (ЕРС). Енергетична ефективність статичного перетворювача та системи управління ЕРС у цілому оцінюється коефіцієнтом корисної дії (к.к.д.) і коефіцієнтом потужності (Кп). Асинхронні тягові двигуни (АТД) з короткозамкненим ротором мають високу надійність, менші габарити порівняно з колекторними двигунами, що дає змогу збільшити військову потужність ЕРС. Останнє має вирішальне значення для реалізації високих значень сили тяги в діапазоні високих швидкостей руху при реалізації швидкісних пасажирських перевезень.
ЗАСТОСУВАННЯ АСИНХРОННОГО ТЯГОВОГО ЕЛЕКТРОПРИВОДА НА ВІТЧИЗНЯНИХ ЗАЛІЗНИЦЯХ
Дмитро Петренко (Київ, Україна) | Download article