Поняття «зв'язне мовлення» багатоаспектне. Воно вживається в лінгвістичний, психологічний, методичній літературі, бо мова як єдність структури функції, будови і використання, мови і мовлення може бути визначена з різних сторін. Ще Марк Туллій Цицерон говорив, що «вміти правильно говорити ще не заслуга, а не вміти вже ганьба, тому що правильне мовлення …не стільки достоїнство вправного оратора, скільки властивість кожного громадянина» [1,с.200]. Програма початкової школи сьогодні по-новому ставить мету вивчення пропедевтичного курсу української мови, яка полягає в «оволодінні молодшими школярами знаннями про зв'язне висловлювання (текст) та сукупність мовленнєвих умінь, необхідних для спілкування в усній і писемній формах».Отже, сьогодні всі уроки української мови треба будувати так, щоб вони створювали умови для спілкування для складання учнями монологів, діалогів, полілогів на різні теми, з різною метою.
РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ УКРАХНСЬКОЇ МОВИ
Анастасія Ніколаєва (Біла Церква, Україна) | Download article